מה הסטטוס של אשה שדיממה ביום י”א של זבה. עד כמה ביום י”ב שלה היא דומה לאשה ששומרת יום כנגד יום? מהי מחלוקת בית שמאי ובית הלל? לאחר טבילתה ביום י”ב, אם שימשה או התעסקה בטהרות, מה המצב? האם זה תלוי אם היא מדממת או לא בהמשך אותו היום? אם אשה ראתה ביום העשירי, האם היא שומרת יום כנגד יום – כי אין אפשרות להגיד לזבה גדולה. מחלוקת ר’ יוחנן וריש לקיש.
What is the status of a woman who bleeds on the eleventh day of her zava days? To what extent, on her twelfth day is she similar to a woman who is shomeret yom k’neged yom. Beit Shamai and Beit Hillel disagree about that? After she goes to the mikveh on day 12, if she slept with her husband or dealt with pure items, what is the law? Is it dependent on whether she bleeds or not throughout that day? If a woman sees on day ten, is she considered a shomeret yom k’neged yom – because she cannot become a zava gedola. Rabbi Yochanan and Reish Lakish debate this.
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.