Jan 022020
 

אשה שמתה – האם דנים בבגדים שלה כבגדי נדה או לא? למה בית שמאי חושבים שכן? מה הסטטוס של דם שיורד מאשה מרחמה תוך כדי מותה – האם יש לדם טומאת דם נדה? האם מטמא טומאת מת באוהל כמו דם של מת? מהן דרגת הטומאה של אשה בימי טוהר שלה (שהיא נחשבת כטבולת יום ארוך)? במה היא יכולה לגעת ובמה לא? מה הסטטוס של אשה אם ראתה יום אחד ביום האחד עשר לזיבה – עד כמה היא נחשבת כשומרת יום כנגד יום בגלל שלמחרת זה כבר לא יום זיבה שלה?

A woman who dies – do we treat her clothes as clothes of a niddah (and require purification) or not? Why do Beit Shammai think we do? What is the status of blood that comes out of a woman as she is dying – does it carry impurities of niddah or of blood from a dead person which transfer impurity of a tent? What level of impurity is a woman considered when she is in her pure days following childbirth (after she goes to the mikveh for the first set of either 7 or 14)? What items can she touch and what can’t she touch? What is the status of a woman who sees blood for one day on her last day of being a zava – to what extent is she considered like a woman who normally sees one zava day who needs to wait out the wohle next day to see if she bleeds – as in this case, if she bleeds, she won’t be considered a zava but a niddah! What is she goes to the mikveh that night? Or the next morning and then slept with her husband without waiting out the day?

Sorry, the comment form is closed at this time.