הגמרא ממשיכה לדון בסטטוס של דמים שאינם אסורים איסור כרת – האם יש עליהם איסור או לא? מהן השלבים של הקזת דם – איזה דמים שיוצאים בהקזה אסורים בכרת? האם דם התמצית אסור? האם אפשר בקרבבן לקבל כפרה עם דם התמצית? האם יש קשר בין שתי השאלות האלו? האם מביאים אשם תלוי על ספק מעילה? אם כן, איך עושים? האם כשמתברר שחטא בוודאות, האם צריך להביא אשם ודאי? מה הבסיס למחלוקת האם כן או לא מביאים אשם תלוי על ספק מעילה?
The gemara continues to discuss the status of bloods that are not forbidden with karet – are they forbidden in some way? What are the stages of bloodletting – the blood from which stages are forbidden with karet? Is the blood that comes out after the first main blood spurt from a slaughter of an animal (hatamtzit) forbidden? Can it be brought on the altar to atone? Are these two questions connected? Can one bring a provisional guilt offering on a case of doubt of meila? If so, how does one go about doing it? If one eventually realizes that one did sin, does one need to bring a guilt offering for the meila? What is the root of the debate regarding whether or not there is a provisional guilt offering for a case of doubt of meila?
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Podcast (dafyomi4women-hebrew): Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.