הגמרא מביאה את המקור להלכות שנאמרו בברייתא בדף הקודם לגבי קדשי עובדי כובכים – האם ואיך הם נחשבים כקדשי בני ישראל או לא? האם לוקים על לאו שאין בו מעשה? בעקרון, רובם אומרים שלא אבל יש יוצאים מן הכלל. מהם היוצאים מן הכל ומניין לומדים שלוקים עליהם?
The gemara brings sources for the laws mentioned in the braita on the previous page regarding sanctified items of non-Jews – are they considered like sanctified items of Jews (and if so, in what ways) or are they not? Does one receive lashes for negative commandments that have no action? Most agree that one does not, however some exceptions to the rule are mentioned and the gemara attempts to understand the cases and from where it is derived that one gets lashes.
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Podcast (dafyomi4women-hebrew): Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.