לאחר שמביאים עוד דוגמאות של מקורות שכוללים כהנים לויים וישראלים ומסבירים מהו החידוש, הגמרא מביאה ברייתא שבא הובא הרבה דרשות (כדי להוכיח מניין להם שמוכת שחין ומנוול כלולים בערכין) עד הפסוקים בערכין. הגמרא מסבירה איך אפשר לדרוש כל כך הרבה דברים מאותם מלים (כשבדרך כלל דבר זה לא אפשרי).
After the gemara brings several more examples of sources that say everyone is obligated – priests, levites and israelites and explains the reason for it, it then brings a braita that expounds the verses about arachin in various ways. The purpose was to explain the source why one with boils or despicable is included in arachin. But in the process it brings several drashot and then explains how one can learn multiple laws from the same words (which generally is not allowed).
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Podcast (dafyomi4women-hebrew): Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.