מהו ההיתר המיוחד שיש בגיד בזרוע בשלה שאין במקרים אחרים? ולמה בכל אופן אפשר ללמוד את השיעורי ביטול של ששים או מאה ממנה לכל איסורים שבתורה? אביי מקשה על השיטה של מאה ממשנה בערלה. רב דימי מתרץ את הקושי. מהמשנה שלנו מובן שיש טעם בגיד הנשה אבל הדבר תלוי במחלוקת.
What is unique about the cooked foreleg of the ram that only applies in that case? Why can one still derive from there the laws of nullification of 60 or 100? Abaye questions the opinion that nullification is at 100 from a mishna in Orla and Rav Dimi answers. From our mishna it is clear that the sciatic nerve has flavor but this is a subject of tannitic debate.
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Podcast (dafyomi4women-hebrew): Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.