מי שמוצא לאחר השחיטה הסכין פגום, מה ההלכה? האם מניחים שנפגם תוך כדי להשחיטה לפני שחיטת הסימנים (על ידי העור) והשחיטה פסולה או לאחר שחיטת הסימנים והשחיטה כשרה? יש דיון השתי הגישות. דיון במושג – עד אחד נאמן באיסורים והרלוונטיות לשחיטה. מניין לנו שדבר עומד בחזקתו עד שייודע לנו שלא?
If one finds that after the shechita the knife had nicks, was the shichta good – do we assume the nicks happened after the shechita or in the course of the shechita before the cutting of the simanim? Both options are discussed. One witness is sufficient for laws of forbidden items like shechita. What is the basis for this law and how is it relevant to shechita? From where do we derive that an item retains its forbidden status unless proven otherwise (chazaka)?
Podcast: Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Podcast (dafyomi4women-hebrew): Play in new window | Download
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | RSS
Sorry, the comment form is closed at this time.